A képzés célja

Az ügyfelekkel történő kommunikáció többnyire a „ki az erősebb” elve alapján zajlik. Így gyorsan lehet célt elérni, de ha a partner úgy érzi, alulmaradt, az biztosan árt a hosszú távú kapcsolatnak, akár el is veszíthetjük az ügyfelet. Az asszertív kommunikáció azért jó megoldás erre a problémára, mert az asszertivitás, mint érdekérvényesítő magatartás figyelembe veszi a másik fél érdekeit és érzelmeit is. A képzés célja ennek a magatartásnak a kialakítása és megerősítése. Az asszertív eszközök használatát a résztvevők folyamatos helyzetgyakorlatokban sajátítják el (a gyakorlatok a csoport jellemző munkahelyi szituációira épülnek).

Várható eredmény

A résztvevők megértik és kipróbálják, hogyan lehet saját érdekeiket asszertívan úgy érvényesíteni, hogy a partnerrel a kapcsolat ne sérüljön, hanem épüljön. Az asszertivitás eszközeivel képesek lesznek a kommunikációs helyzetek kimenetelének aktív és tudatos irányítására, ezzel munkájukban sikeresebbek és eredményesebbek lesznek. 

Kinek ajánljuk?

Értékesítőknek, üzletkötőknek, ügyfélkapcsolati munkatársaknak, akik az ügyfelekkel vagy beszállítókkal személyes kapcsolatba kerülnek. Ajánljuk mindazoknak, akik a munkakapcsolataikban szeretnének meggyőzőbben kommunikálni, elképzeléseiket jobban érvényre juttatni anélkül, hogy emberi kapcsolataik sérülnének.

Rövid tartalom

Az asszertivitás kommunikációja a szavak és a magatartás szintjén. A Jelenlét és a Robotpilóta. Hol és mikor csúszik félre az üzenet? Elfogadás és elutasítás a szavak és a magatartás szintjén. Dicséret és kritika. Kommunikáció dühös emberekkel. Hogyan mondjunk nemet – hogyan érjünk el igent? Asszertivitás lépésről-lépésre. Mikor nem kell asszertívnak lenni? Személyes Fejlődési Terv közös kidolgozása.

A képzés két napos, csoportlétszám maximum 12 fő. A képzést megelőzően a CQ Teszt™ felvétele szükséges.
A képzést követően 3 alkalmas sms-alapú utánkövetés a résztvevőknek. (2017. 1. negyedévében térítésmentes.)

Oktatók

Mária.png

Barra Mária Ph. D. (LinkedIn)
vezető tanár, coach

A Barra Kommunikációs Intézet vezető tanára, 30 éves rádiós bemondói és műsorvezetői tapasztalattal rendelkezik. Szakterülete a beszédtechnika.

Szádvári Judit (LinkedIn)
képzési vezető, oktató

10 éve erősíti a Barra Kommunikációs Intézet oktatói csapatát. Szakterülete a konkrét, világos, „koszok” nélküli kommunikáció, illetve a sportkommunikáció.