A változás te magad légy.
— Mahatma Gandhi

A képzés célja                                                                                                            

A szervezeti változások a vezetőknél kezdődnek. Az ő hiteles magatartásuk és kommunikációjuk a hatékony változási folyamat alapja. A szervezetben dolgozók – vezetők, beosztottak – hozzáállása dönti el, hogy a változásokat hogyan és mennyi idő alatt lehet megvalósítani, vagy hogyan lehet gyorsan és jól alkalmazkodni új helyzetekhez. A munkatársaknak meg kell érteniük a változások célját, képesnek és motiváltnak kell lenniük azok megvalósítására. Képzésünkkel elsősorban a különböző szintű vezetők felkészülését segítjük. Eszközöket adunk a kezükbe ahhoz, hogyan kezeljék saját kételyeiket, hogyan vezessék hitelesen a változási folyamatot úgy, hogy üzeneteik „átmenjenek”: a munkatársak megértsék a változás szükségességét, és motiváltak legyenek a megvalósításában.

Várható eredmény

A program a CQ Teszt™ felvételével kezdődik, hogy a résztvevők pontosabb képet kapjanak kommunikációjuk jelenlegi minőségéről. A teszt eredménye megmutatja a céltudatosság, a nyitottság és a kreativitás értékeit is, amelyek kiemelkedően fontosak a változáskezelésben. Ezután gyakorlatokon keresztül segítenünk nekik megérteni a változási folyamatok legfontosabb akadályait, például: a saját kételyek, a félreértések, a bizalomhiány, a változástól való félelem, a szokásokhoz való ragaszkodás, a helyzet eltérő érzékelése különböző résztvevőknél. Eszközöket kapnak ezek kezelésére, illetve gyakorlatokban próbálják ki, hogy megfelelő felkészüléssel és a kommunikációs eszközök hiteles használatával hogyan támogathatják a változási folyamatot a gyakorlatban.

Kinek ajánljuk?

Folyamatosan és egyre gyorsabban változó világban élünk. Ezért képzésünk minden vezetőnek hasznos, de különösen ajánljuk azoknak, akiknek stratégiai változási folyamatban (például szervezeti átalakítás, kultúrafejlesztés, vállalatok összeolvadása stb.) kell részt venniük. A képzés segítséget jelent minden olyan közép- és felsővezetőnek, akiknek feladata változási folyamat menedzselése, lebonyolítása (akkor is, ha pozitív változásról van szó).

Rövid tartalom

Milyen az én kommunikációs stílusom? Erősségeim és gyengeségeim. A Jelenlét képessége. A változás kezelése: párbeszéd az irányítók és a kivitelezők között. A változás irányítása: hiteles kommunikáció, vagy félelmekre és pletykákra alapozott fantáziák? A kivitelezők problémáinak megértése: információhiány, kellemetlen meglepetések, bizalmatlanság, függőség másoktól, félelem a hatalomtól, a pozícióvesztéstől, ragaszkodás szokásokhoz, merev szervezeti struktúrák. Az irányítók problémái: információhiány a szervezet valós működéséről, elégtelen információáramlás a beosztottak és a vezetők között mindkét irányban, bizalmatlanság. A hiteles kommunikáció alapjai. Amit gondolok – amit mondok – amit teszek. Hiteles kommunikáció a mindennapokban: a testbeszéd nem hazudik! Az új vízió csak a kivitelezők bevonásával válik valóra. A munkatársak bevonása, motiválásuk a folyamatban való aktív részvételre. Az elkötelezettség és a motiváció erősítése.

A workshop tartalmi leírása csak példa, mert a műfaj jellegéből adódóan mindig az adott csoport határozza meg a gyakorlatok többségét, és a fejlődés ütemét is.

A képzés legalább 3 napos, csoportlétszám maximum 12 fő.

1 napos workshoppal kezdődik, amit 2 héten belül 2 napos képzés követ. Fontosnak tartjuk az utánkövetést a változások rögzítéséhez, ezért javasoljuk, hogy a képzést követően egy 1 napos workshopon dolgozzuk fel a résztvevők tapasztalatait.